1-Öğrendiklerim:
- Microsoft Teams uygulamasında hesap bilgilerimi düzenmeyi öğrendim.
- Teknoloji kelimesinin Tekno - Logos köklerinden oluştuğunu, teknonun sanayi ve logosun da bilim olduğunu öğrendim.
- Tedris kelimesinin derse verme şekil değiştirme, tahsil kelimesinin ise mahsul ve ürün elde etme anlamlarına geldiğini öğrendim.
- Educare sözcüğünün var olanı koruma, educere sözcüğünün ise var olanı açığa çıkarma olduğunu öğrendim.
- Geçmişten günümüze 3 ana devrim olan Bilişsel devrim, Tarım devrimi ve Bilim devrimi ile ilgili bir kaynak kitap olduğunu ve isminin 'Tüfek Mikrop Çelik' olduğunu öğrendim.
- Öğrenme süreçlerinden ritos (oyunlarla öğrenme), mitos(hikayelerle öğrenme) ve logos (mantıksal öğrenme) kavramlarını öğrendim.
2-İlginç Bulduklarım:
- 'Teknoloji kafasına sahip kişiler gördüklerine ham madde muamelesi yapar.' sözünü oldukça ilginç buldum.
- Tekno kavramının ustalarla , logos kavramının ise uzmanlarla ilişkilendirilmesi dikkatimi çekti.
- Beşer kelimesinin anlamının kendini geliştirmemiş kemale ermemiş insan olduğunu duymam beni oldukça şaşırttı.
- Teseus'un gemisi metaforu ve hocamızın bunula ilgili sorduğu soru çok ilgi çekiciydi.
- Farabi'nin en son yazdığı kitap olan ' Erdemli Şehir' kitabını merak ettim.
- Hocamızın yapılandırmacı eğitimin amacını anlatırken verdiği tavuk yumurta ve inek süt örnekleri çok yerindeydi ve kolay anlayabilmemizi sağladı.
3-Katıldıklarım:
- ' Yeni' kelimesinin eğitim sürecinden geçen insanı anlatmak için güçlü yön gösterdiğine katılıyorum.
- Teknoloji ile matematiğin aynı yerde durduklarına ve anı zamanda matematiğin hem fizik hem de metafizik olduğuna bir matematik öğretmeni olarak kesinlikle katılıyorum.
- Yapılandırmacı eğitimin doğal olanı isteme süreci olduğuna ve insanlarda kimyasal değişim oluşmasını beklediğine katılıyorum.
- Okulların beşeri insan yapma süreci olduğuna inanıyorum.
- İnsanların yaş aldığı kadar mitosa ve logosa yaklaştıklarına katılıyorum.
- Hocamız öğrenme süreçlerinden bahsederken verdiği bir örnekte öğretmenlerin mitos yani çözme tarafında, öğretim üyelerinin ise logos yani çözümleme tarafında olduğunu belirtti. Bu görüşe tam olarak katılmadığımı belirtmek istiyorum. Bana göre iyi bir öğretmen çözme işi kadar çözümleme işini de bir öğretim üyesi kadar olmasa bile yapabilmeli. Çözümleme iyi yapılırsa çözmenin de daha kolay olacağını düşünüyorum.
Ayrıca bu dersimizde uygulamalı olarak withkoji hesabı açmayı ve bu hesabın özelliklerini yaparak öğrendim. Daha önce hiç duymadığım bu uygulama ile kendi hesabımı oluşturdum. (https://withkoji.com/@ibrahimbilici )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder